tisdag 28 oktober 2008

"Rond i hovet!"

Rubriken kommer från Stefan och Krister.. Egentligen säger dom "Rund i huvudet" och det betyder "dum i huvudet eller knasig".

um.. hej, förresten! alltså, mitt första inlägg dårå.. Tänkte att det kan vara roligt för mamma, mormor, farmor och andra bekanta att kanske se vad en rockers tonårsflicka har för sig och vad som försiggår innanför hennes pannben!
Jag orkar inte med en lång presentation om mig själv.. så jag tänkte börja med att berätta om vad som har hänt..

Igår var jag nere i stan med Michelle, Kikki och Vikki..Det blev en Latte på Espresso House.. MUMS! Kikki är en rolig typ.. pladdrar på som sören! Men hon är rolig att lyssna på! :)
Igår morse var jag väldigt rastlös.. så jag cyklade ner till MAXI och köpte:
svart hårfärg..
handlade även en ny mascara från Max Factor,
lösögonfransar (till KerraBerras halloweenfest),
ett läppglans och sist men inte minst..
bullar till pappa och Rickard.. kioskahoen!!

så.. nu är mitt hår svart och jag ser mer rockig ut. Det är absolut inget som tynger mig.. Jag älskar det!! :D

Idag vaknade jag halv 5 av att jag behövde gå på toaletten! Jovisst, tror ni inte att jag ej kan somna om sen? baaah! mamma kom upp med kaffe typ kl 6.00 så jag blev pigg ganska snabbt.. Jag följde henne till Monaco med hundarna när hon skulle till jobbet. Det är uppfriskande med en morgonpromenad! Även om jag kände mig halvblind eftersom jag luffsa runt utan min kära lins!

När jag kom hem gjorde jag allt som mamma hade bett mig att göra.. nämnligen att röja upp på mitt rum! Det var dock inte mycket som behövde röjas undan.. bara lite kläder! ^^,

Dagen idag har tillbringats hos min kära farmor och farfar. Vi har druckit kaffe, ätit god kaka, kollat på "Full frys" och ätit vegetariska biffar med lök, potatis och brunsås.. gytt som satan!

älskar er übermycket! <333
Imorgon ska jag träffa mina fastrar Maria och Carina! :D Efter det blir det Disney och Ben&Jerry tajm med Katie!
til' next time!


Bilder från idag:

Apan själv:

















Min älskade farmor:














UNO:










Jag älskar dassboken!

5 kommentarer:

Anita o Uno sa...

Alltså Frida, vilken duktig författre du är.Ock fotograf dessutom.Bilden på mej är bäst haha.Vet inte du tog den, måste ha varit när jag pratade med din pappa.Det är en ära att inviga en alldeles färsk blogg! Ha det nu så mysigt imorgon med dina fastrar på stan!
Kram till dej.
Farmor

Anita o Uno sa...

Glömde skriva att du är så tjusig i ditt svarta hår. Klär dej jättemycket.Snygg oxå på bild!
kram

Zezzanpezzan sa...

Ja det ser ut som ni hade en mysig dag där på Kurlandia! :o) Jag vill osse ha höstlov!!!!!!

Carina sa...

Hej vännen!
Tack för en trevlig "chat" på systrar o bönor. Var ju tvungen att kika in på "din" blogg! Kul! Det var ju tur att du inte tog några foton på mig när jag mumsa på den där jättesnäckan. Hoppas du fick en mysig Ben&Jerry o Disney kväll.Måste också tillägga att du är supersnygg i håret! Många många kramar till dig, o njut av sista dagarna på lovet, Carina

moster maria sa...

Hallå snygging!
Kul att se några nya alster, det var ett tag sen, du är skitduktig!
Tack för senast, det var mysigt. Visst var det i morgon som du skulle sjunga upp? Eller har jag blandat i hop det? Du måste höra av dig och berätta hur det gick, skitbra naturligtvis!
ps/ mesigt med liten burk.....:-) Ben & Jerry Rules! Ska man svulla, så ska man!
Kramisar