söndag 2 november 2008

Jag rockar när jag gör min läxa!

You see me rollin', pumpin' Limp Biskit.. rock away.. yeye


Jag kan vara rätt seg med pluggandet innan jag kommer igång.. därför har jag lärt mig själv att göra pluggandet till en rolig grej.. Man kan ha bra musik på låg volym medan man pluggar.. jag brukar hitta på en egen sång om det jag ska lära mig.. Just nu ska jag banka in olika serveringsord i skallen.. exempel:

Aperitif= Dryck som oftast dricks före maten eller som blandas i någon drink.

Coaster= Liten tallrik som man har under vinflaskan.

Á la carte= Tillagade rätter efter beställning.

där finns många fler ord.. men om man tänker efter så är det inte så svårt att lära sig. Tänk så mycket mer proffsigt det låter att säga "Kan du hämta en coaster till mig för jag ska servera vin!" istället för att säga: "Kan du hämta en såndära liten tallrik som man sätter vinet på?"

hahaha, dessa svenska ord! xD

Gårdagen var mycket trevlig! Man fick sig lite utbildning på sexpartyt och det tackar vi för!
När jag kom hem så mötte jag Katie som stod utanför mitt hus. Vi skulle ta det lugnt och se film.. stackars Katie hatar skräckfilmer men jag skulle ju tvunget se en! Jag började kolla på "The Grudge" men tyckte den var tradig.. jag slog över och kollade på "When a stranger calls" istället.. den var dock också kass.. jag somnade.. sen vaknade jag klockan 06:00 imorse!

Nej, Frida.. vart barkar det hän, egentligen?

Skola imorgon! Ganska kul ändå! :P

HAJ!

2 kommentarer:

Anita o Uno sa...

Ja det är mycket som skall sitta som en smäck men det klarar du galant!
Coaster var ett nytt ord.Se man blir aldrig för gammal för att lära!
Kram /Farmor

Zezzanpezzan sa...

Ja som sagt man lär sig nåt nytt varje dag, hihi! På fredag kan du laga något á la carte till dina föräldrar och bjuda på en aperitif under tiden och sedan ställa vinflaskan på coastern, höhöhö! Skojade bara! Puss & kram o råplugga nu engelska med dej!!!