söndag 9 november 2008

Live your life!

Haaaay, alla glada människor!

Helgen har varit mycket givande, må jag säga!

I fredags:
fick jag reda på mitt betyg i servering. Jag fick Godkänt. Blev nöjd! Är inte så förtjust i att servera så det räcker med ett G. Jag tycker det är roligare att stå i köket och laga god gourmet-mat som ger ifrån sig en ljuvlig doft och en smak som verkligen får människors smaklökar att njuta... haha är jag bra på att formulera mig?

Efter skolan i fredags så cyklade jag bara hem och slängde mig på soffan.. såklart smygnallade jag lite godis och tog ett glas läsk.. kan som vanligt inte hålla mig! :P

Vid 18-tiden ringde Johanna och frågade mig om jag ville hänga med in till Malmö för hon skulle köpa ett spel.. JAVISST, tänkte jag! Vi åkte 146:an in till storstaden och började med att mumsa i oss varsin kebabrulle.. sen vandrade vi bort mot "Tabboo", där Johanna skulle köpa spelet.

När jag kom hem så blev det Idol och mys med föräldrarna!

Lördag:
Tillbringade dagen med Josse och Katie nere i stan. Vi fikade på Espresso House och gick runt och glodde i affärer.. Jag fick köpt en snygg väska från Friis & Company och en svart festklänning som jag skulle ha på kvällen..

japp.. angående kvällen.. Det var lite party hos Johanna.. inte alls många dock, för det tillät inte hennes mamma.. det var: Jag, Johanna, Matilda, Sara, Lina, Beni, Flamme och Jalle.

Det var himla trevligt! taaack gott folk! :D

meeen jag blev snabbt trött och fick en redig skallebank.. så jag trippade hemmåt på mina små klackar inte allt för sent ^^,

Söndag (idag):
jag cyklade hem till en ganska så bakfull Johanna.. det var kul att retas med henne eftersom man själv ej hade druckit någonting alkoholhaltigt kvällen innan! Vi kollade mest på film och åt kinamat..

Idag har jag även pluggat "Ansvarsfull alkoholhantering" som vi ska ha ett litet test på imorgon.. wish me good luck!

Nu ska jag snart borsta tänderna.. sen ska jag slå en pling till Michelle!


Bilder från i lördes:





Jag och Johanna


Haha, Matilda

Sara!

Beni!

Fick ingen bild på de andra grabbarna.. tyvärr.. haha :D

ha det gytt!

2 kommentarer:

Zezzanpezzan sa...

Ja du är en jäkel på att formulera dej fröken W.
Jasså, du kunde inte barrja dej me gottepussen, hmmmm sådan far sådan dotter, kioskahoe!
Snyggt pris på väskan fröken Hilton...
Sicken goding den där Beni...;o)
Skönt att må bra dagen efter när alla andra mår tjyvens va???
Har du sett hur dina små klackar ser ut? Haha, där e inte mycket kvar av dom, dessutom låg Curt och tugga på dom när jag kom upp på morgonen...
POK från Mamma Mu

Anita o Uno sa...

Ja du behöver inte gå på nån skrivarkurs. Du har det ju.
Det där med alkoholhantering är ju bra. Körkortet är ju på gång haha.
Då gäller nollan.
kram från farmor