tisdag 4 november 2008

Körsång nästa..

Igår mötte jag mamma på HARMONY efter skolan.. Jag beställde som vanligt chillimarinerade kycklingspett med bara sallad och chillisås.. mamma tog Hawaiisallad med tsatsiki till.. MUMS!

Efter måltiden gick vi till församlingshemmet där Britt-Louise redan stod och väntade på oss. Man fick direkt ett positivt intryck av henne! Hon var jättetrevlig.. helt "upp och ner" liksom..

Vi gick in i en stor körsal som påminnde lite om en biosalong.
På scenen fanns där ett piano som Britt-Louise satte sig bakom.. sedan förklarade hon att hon tänkte spela lite olika toner på pianot som hon sedan ville att jag skulle härma med min röst..
vi började från mörka toner och gick till ljusare och ljusare.. sedan bad hon mig att sjunga "blinka lilla stjärna" medan hon spelade. Jag fick hålla mig för skratt.. det kändes faktiskt liiite dumt att stå och sjunga en barnvisa! Men det var både kul och spännande.

Sen frågade hon mig om jag hade någon låt som jag ville sjunga för henne.. Då sjöng jag gladd en vers och en refräng på Green Days låt "Time of your life".

Britt-louise sa att jag var välkommen att sjunga i kören och att de tränar en gång i veckan från kl 18-19.. Jag tycker verkligen att detta ska bli jättekul! Nu kommer vi att öva inför Luciatåget! Wihoo.. jag längtar till imorgon..





Ha det bra!

3 kommentarer:

Zezzanpezzan sa...

Haha Frida, du är för gullig! Du menar att Britt-Louise var rätt upp och ner va?...fniss.
Ja du sjöng jättebra där på scenen och du lät inte alls nervig, du var superduktig!
Sen var vi ju mindre duktiga när vi blev stoppade av fabbor polisen när vi cyklade hem i mörkret utan lyse på cyklarna...Hihi..
-Ska ni fortsätta cykla så ser ni till o sätta på lyset!!!!!!Arrrghhh

Anita o Uno sa...

Härligt!!
Det är så befriande att sjunga.I kyrkan är det superhärligt.Akustiken är den bästa som finns just där.
Nu får du säga till när du skall sjunga, jag kommer som ett skott!
Kram från Farmor
Jasså fabbor polisen tog er? Men det var bara för han var rädd om er!

Anita o Uno sa...

Glömde skriva att det var en superfin låt med Green Days!
Den gick säkert hem hos Britt-Louise.
Ha det gott!
Kram